Thursday 13 October 2011

Budu Oh Budu...

Budu cap Ketereh! Ohh yeahh! Shedappp...


Mu suko budu? Ambo suko wehhh... Sedak! hakhakhak... Nok qhoyak klate ambo dok gheti sangakk.. hakhakhak...


Aku baru jer baik dari selesema. Ada lagi sikit-sikit ni. Ubat pun dok makan lagi. Akhirnya hidung aku pun dah berfungsi semula untuk menghidu makanan! Ho yeahhh... Isnin lepas kakak aku bagi budu sebotol. Giler ahh.. best kot makan ikan goreng cicah budu dengan nasik panas-panas. Heaven... 




Balik-balik rumah jer aku terus proses budu ni. Potong bawang besar, potong cili, taruk budu sikit then perah asam limau. Perghhhh... heaven wa cakap lu! Tapi malangnye masa tu aku tengah selesema teruk. Hidung tak dapat nak hidu bau budu so pembangkit selera tu kurang skit ah. Sedey betul. Hikhik... Tapi habis gak la separuh botol budu nih aku telan.




Aku asalnya mula diperkenalkan dengan budu nih sejak disekolah menengah lagi. Sejak kakak aku kawen dengan abang ipar aku yang asalnya orang kelantan. Sejak mula-mula makan dah jadi peberet nih. Tetiap kali kakak aku balik kelantan sure order berbotol-botol budu. Dan semestinye budu cap ketereh la yang menjadi pilihan. Huhuhu.. aku penah rasa budu cap lain tapi rasa dia tak sesedap cap ketereh ni. Pebenda ketereh ni? Ketereh ni buah janggus la.


Ok lah.. Nak balik dah kul 5.30.. yeayy esok Jumaat!


No comments: