Friday 1 November 2013

Seoul, South Korea Day 2 : Hongdae - Hongdae Free Market, Hello Kitty Cafe & Trick Eye Museum

Assalamualaikum...

Hai jom kita sambung cerita Seoul. Haa.. sebelum tu nak bagitau yang kat Seoul ni banyak betul tangga. Eskalator dan lif kadang-kadang jer ada. Selalunya tangga aje lah yang ade. Dan hampir kesemua orang Korea menggunakan tangga. Nak tahu sapa yang guna eskelator dan lif tu?? Orang-orang tua yang uzur jer maka kami pelancong dari Malaysia yang sebenarnya sangat tak suka guna tangga pun berasa malu lalu paksa diri guna tangga jugak.. wakakakka!

Day 2 : Saturday, 18/05/2013 (Hongdae - Free Market, Hello Kitty Cafe & Trick Eye Museum)
Hari kedua kami bercadang nak pergi ke area Hongdae. Hongdae terletak di daerah Mapo-gu berdekatan dengan Hongik University dan dikenali ramai sebagai sebuah tempat yang mengumpulkan peminat-peminat seni seperti urban street arts, band-band music indie korea dan gerai-gerai menjual hasil kraftangan. 

Tujuan utama kitorang nak pergi ke Hongdae Free Market yang dibuka setiap hari Sabtu dari pukul 1.00 petang sampai 6.00 petang. Lepas tu kengkononnye nak ke bangunan YG Entertainment yang menempatkan artis-artis kpop contohnye macam Bigbang dengan PSY ( dua ni jer yang aku kenal). 

Aku tak pasti kenapa Hongdae Free Market dinamakan sebagai 'free' market. Tapi barang-barang tak free pun still kene bayar. Hahaha...


::Public phone diorang touch screen hokehh!::
::mencari jalan::

::Ni pintu gerbang Hongik University::
Memandangkan kitorang sampai terlebih awal dan Hongdae Free Market pun tak start lagi, kitorang pergi ke Trick Eye Museum dulu. Trick Eye Museum ni terletak di dalam Santorini Gallery. Agak susah la nak mencarinya sebab Museum ni terletak di dalam bangunan di tingkat bawah tanah. Hambek ko! Tapi jumpa jugak! hehe Seronok bergambar kat dalam tu.




Aku malas nak upload gambar banyak-banyak nanti berat jer. Jom gi lepak kat Hello Kitty Cafe pulak jom!
::Senang jer nak cari Cafe ni. Ko tengok jer bende warna pink bentuk cenggini kat tepi jalan. hahahah::

::Mari masuk dalam::

::Bile order dah siap bende hitam tu bergegar-gegar. Klaka dan jakun aku tengok::

::pic vain mesti ada::

::Tandas pun kiut!!::


::rasa cam tak sanggup nak gigit cake ni.::
Dah rilex-rilex kat Hello Kitty Cafe puas-puas. Kitorang bergerak la ke Hongdae Free Market. Peniaga pun dah mula buka gerai. So aku tutup phone camera dan mulakan shopping. Heeee..



::Sumpah aku tak beli. Sebab tak ada saiz aku!::
Shopping sikit jer kat sini. Lepas balik semula ke Namdaemun sebab tak jumpa tempat makan. Susah betul nak cari tempat makan halal. Alahai! Sebelum sampai ke Guesthouse, sempat lagi menyambar dua tiga barang! Ahaks!

::Tengah beli kasut. mamat korea yang ni gatai gile nak suruh orang cium. apegile!::
Ok lah. Update yang ringkas kali ni sebab aku nak kejar train. Nanti aku update lagi yer.. Bye! assalamualaikum! nak balik kampung jap lagi. Ada misi penting.


1 comment:

MASHIRNANI said...

Hi..npe eh die suh cium?