Wednesday 19 November 2014

The Wedding : Pelamin, Mak Andam dan lain-lain.

Assalamualaikum...

Majlis Sanding di Perak

Kali ni kita review pasal pelamin pulak ek... sebenarnya aku ni jenis tak amik kisah lansung pasal pelamin sebab aku dah penat survey dan pada pandangan mata semua yang kena dengan budget aku tengok tak cantik. Yang mana aku berkenan pakej dia mahal pulak.

Aku kerja di KL dan kalau nak survey kenalah balik Taiping selalu, last-last aku malas nak fikir aku booking jer pelamin dengan kakak bff aku. Pemilik butik DeRes2 Bridal, Jelutong, Changkat Jering Kak Sabarina atau Kak Aba (untuk booking call 019-5000544). Aku book sekali dengan hiasan bilik pengantin dan hiasan meja makan beradap. Cuma mak andam dan baju jer tak ambil. Budget RM2500.

Tema untuk majlis sebelah Taiping ialah Purple & Pink.

::Pelamin dalam rumah::

::Meja makan beradap::
Khemah dan kain scallop purple pink tu aku booking dengan kawan aku Azudin, (booking 0124366857). Call jer dan mintak nak khemah macamana. Semua beres!

Aku make-up dan bersiap di Butik Sazlees Bridal, Changkat Jering (05-8553141). Daripada tunang, nikah dan sanding semua aku bersiap disini. Suka sangat dengan mekap dia. Sekali mekap time tunang RM400. Sanding dan nikah RM 850. Agak mahal tapi sebab dah suka sangat bayar berapa pun sanggup! Ala.. masa Ana Dahlia kahwin dengan chef Riz dulu dia make up kat sini la.


::Buh gambar Kak Azie satu!::

Majlis Bertandang di Kelana Jaya

Majlis bertandang sebelah suami pula di Dewan Melawati, Kompleks Tabung Haji Kelana Jaya. 5 atau 6 bulan sebelum tarikh majlis suami aku dah booking dah dewan di Tabung Haji. Pakej dewan sekali dengan katering Tabung Haji. Budget RM40 satu kepala tapi if buat 1000 orang dapat diskaun 12k so hanya bayar 28k untuk dewan dan katering. Bapa mertua sponsor. Alhamdulillah!

::Bilik pengantin di Tabung Haji Hotel. Hikhik::

Pelamin dan hiasan dewan pula kami booking dengan Tepak Sireh Bridal, Kelana Jaya. Pakej sekali dengan baju songket dan perhiasan semua. 

Tema untuk majlis sebelah Kelana Jaya ialah Dark Purple & Baby Blue.

::Pelamin 3 panel dalam dewan::

::Meja beradap::


Make up pula aku booking dengan Amy Ameera (booking 0196351535) dari Kajang. Aku google aje dan tengok make up dia cantik betul! Berkenan dan terus whatapps Amy. Upah make up RM450 dan Amy datang sendiri ke Tabung Haji untuk make-upkan aku. Suka sangat!

::Lawa sangat mekap dia::

Lupe pulak nak snap gambar ngan Amy. Hewhew...


Ok lah itu je. Bai!



No comments: