Tuesday 14 June 2011

A Journey To The South (Part 1)

5 June lepas aku pergi Singapore. Aku ngan family kakak aku pergi Universal Studio jer. Walaupun cuaca tak berapa mengizinkan tapi best la jugak. Huhuhuhu

Sabtu, 4 June pagi-pagi lebih kurang pukul 8 kitorang dah gerak. Tengahari dah sampai JB dah. Singgah kat Danga Bay jap snap gambar sekeping dua.


::Tak ada orang pun.::






Agak mengecewakan sebenarnya. Kitorang expect Danga Bay ni macam satu tempat pelancongan yang agak havoc ngan pelancong-pelancong tapi yang ada hanyalah bangunan-bangunan tinggal dah rosak. Kenapa diorang tak jaga? Hurmm... Tak ada orang pun yang singgah. Kitorang jer yang dok excited nak berenti singgah.

Sebelum check in kat Tune Hotel kitorang lunch la dekat satu-satunya restoren yang ada berdekatan ngan Danga Bay ni. (T_T). Restoren Bumbu Asli. Boleh la dari takde.


Tepat-tepat pukul 2 petang barulah boleh check in kat Tune Hotel. Huhu.. Boleh tahan la hotel ni. First time duduk kat Tune.




 Aku tido sebilik ngan anak-anak buah aku. huhu Riuh bilik!


Malam lak kitorang dinner ikan bakar kat satu tempat ni. Lupa lak nama tempat makan tu. Almaklum la.. lauk kurengg terus tak ingat. Huhuhu... Ape la nasib. Tempat tak best. Makanan tak syok. Tak berapa sedap. :p


Haaa.. tapi otak-otak die sedap! Habis semua anak-anak buah aku makan.


Lepas tu kitorang merayau-rayau jer area Danga Bay then singgah kat Pasar malam. Terjumpa la satu badut comel ni. Haha first time jumpe badut yang bambam camni. :p



Dah puas merayau di sekitar bandar JB kitorang pun balik tidur. Esoknye nak pergi negara sebelah. Dekat je beb. Macam pelik jer sebab dekat nak mampus tapi nak masuk kene pakai passport. Haha.. ape-ape jelah. Aku yang jakun sket (T_T).


to be continued...


No comments: