Friday 14 November 2014

Pregnancy Journey : Pregnancy Test & The Excited Moment

Assalamualaikum...

Aku bernikah pada 31 Mei 2014. Bersanding pada 1 Jun 2014. Selang sehari lepas bersanding iaitu pada 2 Jun 2014, aku period. Mujur lah period datang lepas habis majlis. Kadang-kadang aku selalu juga diserang senggugut walaupun period datang on time tiap-tiap bulan sebab tu risau sangat kalau-kalau period time bersanding nanti habis masam muka dalam gambar kahwin sebab tahan sakit. Haha! Dan pada masa tu aku memang totally out pasal pregnancy semua ni. Tak pernah ambil tahu, bila persenyawaan akan terjadi, bila tarikh subur, bila sesuai nak bersama suami... Yang kawan-kawan aku dok bagitahu, bila abis period je kalau bersama suami confirm pregnant! Haha!

Majlis menyambut menantu pula selang 2 minggu selepas tu iaitu pada 14 Jun 2014. Selang dua hari aku dan suami fly ke Bali untuk honeymoon. Sebelum pergi tu sempat la jugak aku pergi beli pregnancy test sampai 2 kotak. Satu kotak ada dua strip so jadinya ada 4 aku bawak. Actually. dalam pada aku dok kata nak 'perut kosong' dulu sebab nak jalan-jalan aku nak jugak merasa bunting pelamin. Ekekeke! Masa kat Bali 1st day aku dah buat 1st test tapi negative. Saja gatal! Ye lah... time tu aku baru tengah subur kot! Mana lekat lagi.. membazir je. 2nd day kat Bali, masa nak keluar jalan-jalan tiba-tiba je perut aku cramp. Sakit sangat! Aku dapat agak la time tu telur baru keluar (orang pompuan paham ni). So kalo persenyawaan berlaku time tu memang sukses la. Hari keempat aku test lagi. Negative lagi. Betul-betul membazir nasib baik beli yang murah punya jer.

Bila dah balik Malaysia aku baru la nak google info macamana persenyawaan berlaku. Haha bodo piang btul rasa. Bila dah lewat period baru lah test urine yang aku pegi test time tengah subur tu buat apeee... gara-gara tak sabar la ni. 

Dan memang... 2 minggu lepas tu period aku lewat! Hahaha....

1st test lepas 2 hari period lewat (aku memang dah biasa catat tiap-tiap bulan bila tarikh datang period so senang nak tahu dan rujuk doktor). Result negative. Tak naik dua line pun... agak kuciwa...

2nd test lepas 5 hari period lewat. Naik dua line tapi samar-samar macam kat bawah ni. Dah rasa excited sikit.


::2nd test::
3rd test aku buat lepas seminggu lewat period. masa ni dah yakin sikit la ada budak kecik kat dalam perut. Hihi... dah tunjuk kat husband. Hehe sama-sama excited.



Untuk kuatkan lagi keyakinan aku pergi beli pregnancy test Clear Blue mahal sikit. RM23 satu. Jenis ni memang 100% percaya aku preggy. Siap ada tulis berapa minggu dah lekat baby. Time ni kat office rasa cam tak sedap duduk tak puas hati dengan result sebelum ni aku trus pergi beli dekat Guardian KL Sentral dan balik terus test dekat toilet office. Hehehehe



Bila dah yakin aku memang preggy, aku dan suami pergi check di Klinik Famili BTS. Just to confirm je la... Hehehe. Lepas doktor pun dah confirmkan aku preggy baru la beritahu kat family semua. Excited betul! Bakal cucu sulung sebelah family suami dan cucu yang ke 7 untuk sebelah family aku.

Hehe.. dalam pelut ada budak kicik!

No comments: