Friday 14 October 2011

Bagai Telur Dihujung Tanduk

Pemandangan yang biasa aku lalui hari-hari kat office aku. Bangunan sebelah office aku nih...

Nampak apa-apa yang peliktak kat pic nih? 

Tak nampak ker? Meh aku crop-kan sikit kasi besar...

::Perghh seriau!::

Bermacam-macam cara kita untuk cari rezeki. Salah satunya macam mereka-mereka kat pic ni yang sedang mencuci bangunan. Diorang ni cuma pakai topi keselamatan dan bergantung pada tali tu jer. Sambil mencuci diorang duduk kat box serbaguna yang isi barang tu. Heeee.. seriau aku tengok. Gayat.. heeeee... Tak macam cerita Cuci-cuci the movie pon. Tapi itula sumber rezeki diorang kan. Aku peratikan jer diorang ni mencuci bangunan sebelah dari office aku kat level 20 ni. Betapa selesanya kita bekerja dalam bangunan siap ber-ekon ni. Syukur dengan apa yang ada.


1 comment:

Sofea said...

alhamdulillah..kerja diorang insurans tinggi.. gaji pun tinggi..