Wednesday 19 March 2014

Wedding Preparation: Solemnization Outfit

Assalamualaikum...

Wah.. lama betul tak update. Super duper busy sekarang ni. Kat office busy balik rumah pun busy. So sekarang ni dah jam 6.00 petang curi masa sikit update blog yang dah tinggal lama ni. Tak terkejar rasanya banyak sangat benda nak handle. Sobs Sobs...

Majlis tinggal 2 bulan je lagi. Booking semua dah settle cuma tinggal nak uruskan borang kebenaran bernikah dan menjahit beads pada baju. 

Kedua-dua baju nikah dan sanding untuk majlis sebelah Taiping aku tempah dan beadingnya buat sendiri. Jimat sikit. Takde la kreatif sangat tapi boleh la jahit sikit-sikit coz aku sendiri cerewet sangat kan. Tak nak bunga penuh kat baju la macam badut la ape la.. so jahit la sendiri sampai puas hati.

Baju nikah aku baru je siap dimanikkan. Aku jahit sikit-sikit. Lepas balik kerja dan time weekends kalo tak keluar dating menjahit la aku kat rumah. Tema baju nikah asalnya yellow with white pearl. Lepas amik dari tukang jahit aku saje-saje letak je kudup-kudup bunga rose pink tu. Sekali tengok menariklah pulak kan. So aku jahit lah bunga rose pink sekali haaa... Jadi tema bertukar jadi yellow with pink roses. Mueheheheh.. Sukati aku la sebab aku jahit sendiri kann... huhuhu...

::Time ni baru test-test letak bunga rose tu. Sambnil mencari ilham dan idea.::

::Tadaa.. ini yang dah siap dimanikkan.::

::Close up::
::Ni veil untuk baju Nikah dan sanding. Belum siap. baru je jahit lace.::
Baju nikah dah pun siap so sekarang fokus nak siapkan veil, shawls dan baju sanding pulak. Lepas tu nak jahit lace kat baju kakak pulak. Lepas tu nak buat bunga telur pulak. Banyaknye kerja... hukhuk...
Oklah nak keluar date dengan encik tunang. Bye! Assalamualaikum.


No comments: